HeidelbergCement zmienia się w Heidelberg Materials
W obecności licznych grup pracowników w poszczególnych krajach zaprezentowano nową, globalną markę korporacyjną – Heidelberg Materials. W Grupie Górażdże w spotkaniu bezpośredni udział wzięło kilkadziesiąt osób. Blisko trzystu pracowników natomiast śledziło transmisję online z tego wydarzenia.
HeidelbergCement staje się Heidelberg Materials. Wraz ze zmianą nazwy zmieni się także logo, a kraje i międzynarodowe spółki zależne stopniowo będą dokonywać tychże zmian stopniowo począwszy od roku 2023.
- Jesteśmy dumni z naszej działalności związanej z cementem, ale zakres usług firmy wykracza daleko poza cement. Dziś, a jeszcze bardziej w przyszłości – powiedział dr Dominik von Achten, Prezes Zarządu koncernu – Nasza przyszłość jest zrównoważona. Nasza przyszłość jest cyfrowa. Wymagania klientów, rynki i konkurencja szybko się zmieniają. Szanse i wyzwania wykraczają poza granice krajów, komunikacja staje się coraz bardziej globalna. Pojawiają się możliwości zróżnicowania. Będziemy pierwszą firmą na świecie, która już w 2024 r. zaoferuje cement bezwęglowy na dużą skalę. Energicznie rozwijamy naszą działalność CCUS: do 2030 r. zmniejszymy emisję CO2 o 10 mln ton dzięki projekty, które już rozpoczęliśmy. Aby w pełni wykorzystać nasze mocne strony jako globalnego zespołu, musimy pojawiać się i działać zjednoczeni oraz mówić jednym głosem. Dzięki naszej nowej, globalnej marce Heidelberg Materials nadajemy naszej transformacji oblicze i kotwicę. Nieustannie kierujemy zmianą w naszej branży w kierunku zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji – z korzyścią dla naszych klientów, naszych pracowników, naszych udziałowców i społeczeństwa, w którym żyjemy.
Słowo „Heidelberg” pozostaje w nazwie jako synonim ciągłości i przywództwa na rynku. „Materiały” zastępują natomiast „Cement” kierując brand w stronę innowacyjnego portfolio zrównoważonych i inteligentnych materiałów budowlanych oraz rozwiązań cyfrowych. Nowe logo łączy w sobie zaś racjonalność i emocje. Tradycyjne wartości i przyszłe cele Grupy. Powiązany znak graficzny także jest nowy: dwa elementy, połączone w organicznej formie, reprezentują początkową literę „h” marki. Większy kształt oznacza element konstrukcyjny, a tym samym zalety techniczne materiałów Heidelberg, mniejszy element symbolizuje przyszłe obszary zainteresowania Grupy.W pierwszym kroku rebranding rozpocznie się poziomie całego koncernu, gdzie Heidelberg Materials natychmiast zacznie funkcjonować jako marka. Natomiast począwszy od 2023 roku krajowe i międzynarodowe spółki zależne będą zmieniać się stopniowo.
- Rozwijamy się nieustannie. Modyfikujemy nasze portfolio nie tylko pod kątem odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, ale także biorąc pod uwagę środowisko, zmiany klimatyczne, emisję dwutlenku węgla. Tworzymy zintegrowany, zmotywowany i pełen pasji zespół. Zmieniamy się też pod kątem cyfrowym. Takie podejście wykracza daleko poza cement. Silna, globalna marka nadaje temu procesowi twarz oraz zapewnia wsparcie – tłumaczy Andrzej Reclik, Prezes Zarządu Grupy Górażdże – W żadnym razie nie chcemy odcinać się od naszej historii, od historii marki Górażdże. To ona daje nam solidne podstawy do dzisiejszych zmian i chcemy czerpać z niej jak najwięcej. Patrzymy jednak w przyszłość. A przyszłość to zrównoważony rozwój, otwartość na zmiany i możliwości, które wykraczają daleko poza granice poszczególnych państw.
Nowa marka odzwierciedlać ma właśnie ambicję otwartości na zmiany, przy jednoczesnym zachowaniu przystępności i autentyczności. Podkreśla także, że Heidelberg Materials jest fundamentalnym filarem światowego przemysłu materiałów budowlanych z konkretnym celem: stać się pierwszą w branży firmą o zerowej wartości emisji netto.
- Jako pionier na drodze do neutralności węglowej i gospodarki o obiegu zamkniętym w branży materiałów budowlanych oferujemy naszym klientom zrównoważoną wartość: do 2030 roku dążymy do połowę naszych przychodów stanowią produkty niskoemisyjne. Heidelberg Materials to potężna marka, która reprezentuje nasze globalne standardy jakości i zrównoważonego rozwoju oraz łączy mocne strony naszych krajów z atutami całej Grupy wyjaśnia Jon Morrish, członek zarządu i odpowiedzialny za rozwój marki
Jon Morrish, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój marki oraz dr Dominik von Achten, prezes zarządu (od lewej), zaprezentowali nową markę „Heidelberg Materials” w siedzibie firmy w Heidelbergu, Niemcy.
Prezentacja nowego loga Heidelberg Materials w Grupie Górażdże - spotkanie z pracownikami.
Nowe logo Heidelberg Materials łączy tradycyjne wartości i przyszłe obszary zainteresowania Grupy.
Jon Morrish, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój marki oraz dr Dominik von Achten, prezes zarządu (od lewej), zaprezentowali nową markę „Heidelberg Materials” w siedzibie firmy w Heidelbergu, Niemcy.
Prezentacja nowego loga Heidelberg Materials w Grupie Górażdże - spotkanie z pracownikami.
Nowe logo Heidelberg Materials łączy tradycyjne wartości i przyszłe obszary zainteresowania Grupy.