Produkty Górażdże Cement na nowej „Zakopiance”
Na drodze krajowej nr 47 Rabka Zdrój – Zakopane trwają intensywne prace. Według planów już jesienią nowa „Zakopianka” ma być przejezdna. Elementy betonowe tej inwestycji powstają z wykorzystaniem cementu produkowanego przez Górażdże Cement.
Droga została zaprojektowana w nowym śladzie. Na trasie znajdą się 4 bezkolizyjne węzły drogowe oraz 22 obiekty inżynierskie jak estakady, wiadukty czy mosty, które realizowane są z użyciem cementu z Cementowni Górażdże.
- Wykorzystujemy cement 42.5 – mówi Ryszard Mężyk z Betoniarni Mężyk – Beton produkujemy tutaj; w betoniarni, która aktualnie mieści się w Klikuszowej.
Trzeba przyznać, że realizowane obiekty inżynierskie robią wrażenie.
- Mamy na przykład obiekt o długości 688 metrów z 25-metrowymi podporami – opisuje Jarosław Lemańczyk z P.U.T. Intercor – Wykonywany był on metodą nasuwania podłużnego, do którego potrzebowaliśmy wytrzymałości betonu minimum 38 MPa. Już po trzech dniach wytrzymałość była na poziomie 51-54 MPa. Czyli bardzo bezpiecznie także realizujemy ten kontrakt.
Przy takiej inwestycji, w dodatku w takim miejscu, nie może się jednak obyć bez pewnych trudności.
- Miejsca osuwiskowe – przyznaje Jarosław Lemańczyk – Glina, woda. I warunki atmosferyczne. Zima tutaj, a w tej chwili realizujemy odcinek Rdzawka – Nowy Targ, trwa prawie do maja, zaczynając się na końcu października. Takiej czystej roboty, przy dobrej pogodzie, jest naprawdę mało.
Tym bardziej zwraca uwagę systematyczny postęp prac. Docelowo zmodernizowane mają być także lokalne drogi w efekcie czego Kraków zostanie połączony z Nowym Targiem drogą dwujezdniową na całej długości. Usprawni to czas przejazdu, a także zwiększy bezpieczeństwo ruchu.
Zakopianka3.
Zakopianka1.
Zakopianka2.
Zakopianka4.
Zakopianka3.
Zakopianka1.
Zakopianka2.
Zakopianka4.