InfraBet Drogowy
Wszystkie drogi projektowane są na określony czas użytkowania. Przeważnie okres ten wynosi 20 lat dla nawierzchni bitumicznych, a 30 dla nawierzchni betonowych. Jednak w praktyce okres użytkowania dróg asfaltowych, bez remontów, nie przekracza 10 lat, a nawierzchnia betonowa z powodzeniem może być eksploatowana 50 lat i dłużej.
Uzyskanie wysokiej jakości nawierzchni betonowej (nawierzchni drogowych, lotniskowych, przemysłowych) wymaga odpowiedniego zaprojektowania i wykonania mieszanki betonowej, a co za tym idzie doboru dobrej jakości składników.
Podczas układania nawierzchni oraz po jej ułożeniu beton wymaga szczególnej ochrony i starannej pielęgnacji. Ma ona na celu osiągnięcie dużej wytrzymałości oraz eliminację pęknięć.
Dowiedz się więcej na stronie poświęconej technologii betonowej w zastosowaniach drogowych: www.betonowedrogi.pl
Wymagania stawiane betonom nawierzchniowym:
- uwzględnienie klasy ekspozycji XF4 (agresywne oddziaływanie zamrażania/odmrażaniana na beton przy silnym nasyceniu wodą środkami odladzającymi lub wodą morską)
- uwzględnienie agresji wywołanej ścieraniem XM
- minimalna klasa wytrzymałości betonu C 30/37
- maksymalne w/c = 0,45
- kruszywo mrozoodporne spełniające wymagania normy PN-EN 12620
- minimalna zawartość powietrza 4% (beton mrozoodporny)
- nasiąkliwość do 5%
- wodoszczelność min. W8 i mrozoodporność min. F150
Zalety nawierzchni betonowych:
- duża zdolność do przenoszenia obciążeń (nawet obciążeń punktowych)
- brak zjawiska koleinowania
- dobra nośność
- wysoka odporność na odkształcenia w całym zakresie temperatur
- jasny kolor (poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, redukcja kosztów oświetlenia)
- bezpieczeństwo wynikające z dużej przyczepności i szorstkości nawierzchni
- niskie koszty konserwacji i utrzymania
Obiekty referencyjne:
- droga lokalna Ujazd – Zimna Wódka
- A4 – odcinek Zgorzelec – Krzyżowa
- A2 – odcinek Nowy Tomyśl – Świecko
Produkt jest dostępny w zaznaczonych na mapce lokalizacjach.
Locations
More info by clicking the pins